Tuesday, November 10, 2020

अर्थतन्त्रलाई पुनरुत्थान गर्न केन्द्रित हुन्छु

 कार्तिक २५, २०७७ मंगलबार

कोभिड–१९ का कारण समस्याग्रस्त बन्दै गएको अर्थतन्त्रको पुनरुत्थान मुख्य चुनौती भइरहेका बेला विष्णु पौडेल नयाँ अर्थमन्त्री नियुक्त भएका छन् । डा. युवराज खतिवडाको बर्हिगमनपछि आएका अर्थमन्त्री सामु उद्योगधन्दा, व्यापार–व्यवसायलाई पहिलाकै अवस्थामा फर्काउनेदेखि कोभिडका कारणले यसको परीक्षण र उपचारलाई व्यवस्थित बनाउने, पुनरुत्थानका लागि राहत प्याकेज ल्याउनेसम्मका लागि स्रोत व्यवस्थापन गर्नुपर्ने चुनौती छ । चालू आर्थिक वर्ष सुरु भएको पाँच महिना पुग्न लाग्दासमेत बजेटको खर्च कमजोर अवस्थामा छ । दोस्रो पटक अर्थमन्त्री भएका उनका लागि बजेट कार्यान्वयन ठूलो चुनौती हो । बजेटमार्फत चालू आर्थिक वर्षमा ल्याएका राहतका प्याकेज पनि कार्यान्वयनमा गइसकेको छैन । कोभिडको फरक परिस्थितिमा अर्थमन्त्री भएका कारणले समस्याग्रस्त बन्दै गरेको अर्थतन्त्रलाई पुरानै लयमा फर्काउनका लागि उनले चालू बजेटलाई प्राथमिकीकरण गर्दै प्रभावकारी कार्यान्वयन गर्ने बताए । नयाँ अर्थमन्त्री भएपछिका अवसर, चुनौती, अर्थतन्त्रलाई पुनरुत्थानका लागि चाल्न लागेको कदम, राजनीतिक खिचातानीभित्रको आर्थिक विकासलगायतका सन्दर्भमा कारोबारका लागि सम्पादक कुबेर चालिसे र प्रमुख संवाददाता भीम गौतमले नेकपाका महासचिवसमेत रहेका अर्थमन्त्री पौडेलसँग गरेको कुराकानी :

अप्ठेरो अवस्थामा अर्थमन्त्रीका रूपमा प्रवेश गर्दा देशको अर्थतन्त्र चलायमान गराउन कस्तो योजना बनाउनुभएको छ ?
जिम्मेवारी लिँदा परिस्थिति छनोटको सुविधा हुँदैन । अप्ठेरो–सप्ठेरो भन्ने हुँदैन । यस्तो अवस्थामा कसरी अघि बढ्ने भन्ने मात्र हो । सजिलो परिस्थिति भए सजिलै तरिकाले अघि बढ्न सकिन्छ, अप्ठेरो छ भने त्यसलाई स्वीकार गरेर अघि बढ्नुपर्छ । यतिबेला अप्ठेरो परिस्थिति छ । यस्तो परिस्थितिको सामना राज्यका सबै अंगहरूसँगको एकीकृत प्रयासमा गर्न सकिन्छ भन्ने मेरो विश्वास छ । कोभिड–१९ ले सिर्जना गरेको समस्या समाधान गरी अर्थतन्त्रलाई चलायमान बनाउन उत्पादन र रोजगारीमा जुन किसिमको समस्या सिर्जना भएको छ, त्यो समस्यालाई सम्बोधन गर्दै अर्थतन्त्रका सूचकांकहरूलाई सकारात्मक बनाउन प्रयास गर्नुपर्छ, सकिन्छ भन्ने विश्वास छ । यसमा मेरो ध्यान छ ।

तपाईंले सूचकांकहरूको कुरा गर्नुभयो । हाम्रो अर्थतन्त्र यस्तो मक्किसकेको छ कि एउटा विपद्को धक्का आउनेबित्तिक्कै धान्न नसक्ने हुने रहेछ । भूकम्पको अवस्थामा पनि त्यही देखियो, अहिले पनि देखिँदै छ । यसको पुनरुत्थानका लागि स्रोतको आवश्यकता छ । स्रोत व्यवस्थापन कसरी हुने देख्नुहुन्छ ?
स्रोत व्यवस्थापनका सम्बन्धमा बजेटमा हामीले जस्तो प्रबन्ध गर्दै आएका छौं यसैबाट हुने विश्वास छ । स्रोतका हिसाबले आन्तरिक राजस्व, वैदेशिक सहायता र आन्तरिक ऋण नै हो । यो संकटको बेलामा निजी क्षेत्रको आशा जगाउनुपर्छ । यति बेला निजी क्षेत्रको आत्मविश्वास र मनोबल पनि बढाउनुपर्छ । निजी क्षेत्रलाई पनि परिचालन गर्नुपर्छ र प्रत्यक्ष वैदेशिक सहयोग पनि परिचालन गर्नुपर्छ । निजी स्रोतलाई पनि अधिकतम परिचालन गर्नुपर्छ । हामीसँग आवश्यकता असीमित छ । स्रोत सीमित छ, त्यसैले अहिलेको बजेटलाई प्राथमिकीकरण गरेर अघि बढ्नुपर्नेछ । त्यस हिसाबले सोचिरहेका छौं ।

चालू वर्षको बजेट ल्याउँदा हामी लकडाउनको अवस्थामै थियौं । त्यतिबेला हामीले सामान्य अवस्था झैं बजेट ल्यायौं । बजेटको कार्यान्वयन कसरी हुन्छ ?
बजेट ल्याउने बेलामा कोभिड कहिलेसम्म रहने हो भनेर यकिन प्रक्षेपण गर्न गाह्रो नै थियो । त्यो परिस्थितिमा बजेट आएको हो । अर्को कुरा, प्राथमिकीकरणको कुरा गर्दा के कुरामा जोड दिनुपर्छ भन्ने मेरो कुरा हो भने प्रत्येक नागरिकको जीवन र जीविकाको सुरक्षा नै पहिलो प्राथमिकता हो । यसका लागि हामी योजनाबद्ध ढंगले प्रस्तुत हुनुपर्छ । पहिलो कोभिडको संक्रमणबाट मानिसलाई कसरी बचाउने, संक्रमणलाई कसरी न्यूनीकरण गर्ने ? संक्रमितहरूको उपचारलाई कसरी प्रभावकारी बनाउने, क्षति हुन नदिनका लागि के–कस्ता कामहरू गर्ने भन्ने विषय हुन्छन् । योसँगै जीविकाको पनि प्रश्न छ । साँझबिहानको हातमुख जोड्ने समस्या पनि छ । जीविकाको कुरामा विशेषगरी अशक्त, अपांग, विपन्नहरू, कोभिडका कारणले रोेजगारी गुमाएका अर्थात् कोभिडका कारण जीविका प्रभावित भएकाहरूलाई यही परिस्थितिमा पनि जिउन सकून, त्यो खालको प्रबन्ध गर्नुपर्छ । सरकारको पहिलो प्राथमिकता नै जीवन र जीविकाको रक्षा हो । यसतर्फ हामी केन्द्रित हुन्छौं ।

तपाईंले पहिलो प्राथमिकता जीवन र जीविकाको रक्षाको कुरा गर्नुभयो, तर पछिल्लो समय सरकारले उपचारबाट हात झिकेको छ । जीविकाको कुरामा पनि धेरै साना तथा मझौला उद्योगहरू बन्द भएर रोजगारी गुमेको छ । नयाँ रोजगारी सिर्जना हुन सकेका छैनन् । अर्थतन्त्र संकुचनतर्फ गइरहेका बेला अहिलेको आवश्यकता परिपूर्ति गर्ने गरी कसरी स्रोतलाई सन्तुलन व्यवस्था गर्नुहुन्छ ?
यस्ता अनपेक्षित महामारी र यसबाट सिर्जना हुने समस्यालाई समाधान गरी नागरिकको रक्षा गर्ने जिम्मेवारी सरकारको हो । यसमा केही अन्योलता सिर्जना भएको भने सत्य हो । तर, सरकारको स्पष्ट दृष्टिकोण के हो भने हामी प्रत्येक नेपाली, जसमा कोभिडको संक्रमण देखिएका बिरामीको निःशुल्क उपचार गर्छांै । सबै उपचार निःशुल्क गर्छौं । खास गरी सरकारी अस्पताल र प्रयोगशालाहरूमा निःशुल्क परीक्षण र उपचारबाट सरकार हिजो पनि पछि हटेको थिएन, आज पनि पछि हटेको छैन र भोलि पनि पछि हट्दैन । यसमा केही समय अन्योलता देखियो, फेरि दोहो¥याएर भन्छु— सरकार पछि हट्दैन । सरकारले बीचमा ‘सक्नेले योगदान गर्नुस्’ भनेको भने हो । हामी सक्दैनौं, जिम्मा लिँदैनौं, भाग्छौं भनेको छैन । जहाँसम्म स्रोत सन्तुलनको विषय छ, यो निःसन्देह आजको सन्दर्भमा बजेटकै प्रभावकारी कार्यान्वयनमा जोड दिन्छौं । हाम्रा प्रबन्धहरूमा केही परिवर्तनको आवश्यकता देखियो भने त्यसमा पनि अघि बढ्छौं । कोभिडबाट बचेर नागरिकको जीवन र जीविका रक्षाका लागि सरकारले स्रोतको अभाव हुन दिँदैन ।

स्रोत अभाव नहुनका लागि आन्तरिक राजस्वको कुरा महत्वपूर्ण हुन्छ । आन्तरिक राजस्व संकलनको अवस्था सन्तोषजनक छैन । आन्तरिक राजस्व वृद्धिका लागि निजी क्षेत्रले व्यापार, व्यवसाय बढाउनुपर्छ । निजी क्षेत्रलाई प्रोत्साहन गर्नका लागि कोभिडका कारण समस्याग्रस्त उद्योगहरूको सञ्चालन र नयाँ उद्योग स्थापनाका लागि तपाईंले अघि बढाउने योजनाको खाका तयार गर्नुभएको छ त ?
निजी क्षेत्रलाई प्रोत्साहन गर्नका लागि सरकारले नीति ल्याएको छ, तर यसको कार्यान्वयनमा केही ढिलाइ भएको छ । उदाहरणका लागि सहुलियत कर्जा, पुनर्कर्जा अनि कतिपय मौद्रिक नीतिमार्फत पनि सम्बोधन गरेका छौं । ती चिजमा बजेटले बोल्यो, तर त्योअनुसारको निर्देशिका, विनियमावलीमा केही समय लागेका कारणले केही ढिलाइ भएको हो । सरकारले निजी क्षेत्रलाई कसरी प्रोत्साहन गर्न खोजेको छ, तपाईंको साथमा सरकार छ भन्न खोजेको छ । अघि बढ्नुस्, यो अवस्थामा तपाईंलाई स्रोत अभाव हुन नदिन सरकार साथमा छ, उत्पादन र रोजगारीमा लाग्नुस् भनेर सरकारले उहाँहरूलाई विश्वस्त तुलाउन खोजेको छ । सहुलियत कर्जा, पुनर्कर्जाबाहेक पनि कर छुटको व्यवस्था गरिएको छ । ती चिजहरू प्रभावकारी कार्यान्वयन गर्छौं । कोभिडको प्रभाव के हो, रोजगारी र उत्पादनको अवस्था के हो भनेर हामीले तुलनात्मक अध्ययन गर्न खोजेका छौं । उत्पादनका क्षेत्रहरू कहाँ–कहाँ कसरी प्रभावित भएका छन् ? यी चिजको पनि हामी गहिरो लेखाजोखा गर्छौं । परिस्थितिले जे माग गर्छ, त्योअनुसार अघि बढ्छौं ।

रोजगारीको कुरा गर्नुभयो । यसमा कोभिडका कारणले विगत आठ महिनामा धेरै बेरोजगार भए । योसँगै विदेशमा रहेका धेरै रोजगारी छोडेर फर्किएका छन् । बेरोजगारको संख्या धेरै बढिसकेको छ, तर तपाईंले रोजगारी–रोजगारी भनिरहँदा उनीहरूले रोजगारी पाउने आधार के छन् ?
अहिलेसम्म भएका प्रयासका बारेमा सबै जानकार नै हुनुहुन्छ । प्रयास नभएका होइनन्, भएका छन् तर यसलाई गति दिनु जरुरी छ । नयाँ जनशक्ति तयार हुने हुनाले नयाँ रोजगारीमा आबद्ध गराउनुपर्ने चुनौती प्रत्येक वर्ष थपिन्छ । अहिले त झन् हिजो जो रोजगारीमा थियो, कोभिडका कारणले रोजगारीबाट विमुख भएको छ । अन्तर्राष्ट्रिय श्रम बजारमा रहेका पनि फर्किएका छन् । यी विविध कारणले बेरोजगारी संख्या थपिएर सरकारलाई दबाब बढेको छ । विदेशबाट कुन समस्याको कारणसँगै कुन सीप लिएर फर्किनुभएको छ भनेर अभिलेख राखेर रोजगारी र स्वरोजगारीमा आबद्ध गराउने हाम्रो लक्ष्य छ । रोजगारी र स्वरोजगारीका लागि सरकारले अघि बढाएका कार्यक्रमहरूको प्रभावकारी कार्यान्वयन गराउँदै छौं । तेस्रो कुरा, निजी क्षेत्रलाई हामीले के भनिरहेका छौं भने अघि बढ्नुस्, सरकार साथमा छ भनिरहेका छौं ।

सरकार निजी क्षेत्रको साथमा छ भनिरहँदा निजी क्षेत्रले सरकारले सहजीकरण गरिदिएन भनिरहेको छ । उनीहरू सरकारका तर्फबाट ठोस कार्यक्रम आएन भनिरहेका छन् । आर्थिक वर्षको ६ महिना पुग्न लागिसक्यो । सरकारले गर्छौं, गर्छौं भनिरहेको छ तर निजी क्षेत्रलाई सहमत गराएर पुनरुत्थानमा लैजाने कामको सुरुवात गर्ने कहिले हो ? कहिलेदेखि निजी क्षेत्रले तपाईंहरूले ल्याएको कार्यक्रमबाट उत्साहित भएर उद्योग–व्यवसाय सञ्चालन गर्ने अवस्था आउँछ ?
हामीले गर्नुपर्ने केही पूर्वकार्यहरू नियमावली, निर्देशिका, कार्यविधि छिट्टै टुङ्ग्याउँदै छौं । पहिलो कुरा, घोषणा गरेका कार्यक्रमहरूलाई कार्यान्वयनमा लैजान्छौं । म निजी क्षेत्रलाई के आग्रह गर्न चाहन्छु भने म निजी क्षेत्रसँग जीवन्त संवादमा रहन चाहन्छु । उहाँहरूले सरकार भनेर सोचिदिनुस्, सरकारको कठिनाइ पनि बुझिदिनोस् । सरकारले निजी क्षेत्रका कठिनाइ बुझ्छ । उहाँहरूका मुख्य मुद्दाहरू के हुन्, राउन्ड टेबलमा बसेर हामी छलफल गरी समस्याको समाधान खोज्छौं । सरकारले पनि उहाँहरूलाई सहजीकरण गर्छ । यो काम तुरुन्तै हुन्छ । यसको तयारीमा छौं ।

६ महिना बित्न लाग्दा पनि विनियमावली, निर्देशिका, कार्यविधि आएको छैन । आर्थिक वर्षको अन्त्यमा बल्ल आयो भने कसरी काम हुन्छ ? काम नहुनुको कारण के हो जस्तो लाग्छ तपाईंलाई ?
यसको पछाडि विभिन्न कारणहरू छन् । यसमा प्रशासनिक ढिलासुस्तीका कुरा पनि छन् । यसमा परिस्थितिका प्रभाव पनि हुन्छन् । कतिपय अवस्थामा राजनीतिक प्रभाव पनि हुन्छ । विभिन्न कारणले विलम्ब भएको हो, अब हुन दिँदैनौं ।

राजनीतिक प्रभावको कुरा गर्नुभयो, सत्तारुढ दलभित्रकै विवादका कारणले अर्थतन्त्रमा पनि प्रभाव पारेको छ, यसलाई कसरी हेर्नुहुन्छ ?
आमनेपालीले चाहेको हामी एकताबद्ध भएर जाऊँ भन्ने हो । भूकम्पको बेलामा हामी सबै एकताबद्ध भएर काम गरेका थियौं । यसमा के सत्तापक्ष, के प्रतिपक्ष । आज त्यही परिस्थितिमा हामी छौं । तपार्इंहरूले गर्नुभएको आलोचनात्मक प्रश्नप्रति सम्मान छ । पार्टीभित्रको विवादका कारणले राष्ट्रिय अभिभारा पूरा गर्ने कुरा ओझेलमा पर्नु त्यति उचित होइन ।

अहिले खालि विवाद राजनीतिको कुराकै खिचातानीमा केन्द्रित छ । किन अर्थतन्त्र बलियो भएन, राष्ट्रिय गौरवका आयोजनाहरू समयमै बनेनन् भनेर राजनीतिक दलभित्र बहस हुँदैन ? कतै राजनीतिक दलका नेताहरूले अर्थतन्त्र नबुझेरै हो कि बुझाउन नसकेर हो ? आर्थिक समृद्धिको भाषण मात्र गरेर त हुँदैन, यसबारे के भन्नुहुन्छ ?
हामी कुन विषयमा केन्द्रित हुनुपर्ने हो, त्योभन्दा अन्तैतिर बहकिएको हामी पाउँछौं । वादविवाद, आन्तरिक झगडा गर्ने यो बेला होइन । सिंगो सरकार, राजनीतिक दलहरू, नागरिक समाज र जनता एकढिक्का भएर कोभिडको सामना गर्न लाग्नुपर्छ । आन्तरिक विवाद छोडेर एकढिक्काका साथ अर्थतन्त्रलाई पुनरुत्थान गर्न केन्द्रित हुनुपर्छ । रोजगारी सिर्जना गर्ने, उत्पादन बढाउनेतिर केन्द्रित हुनुपर्छ । अभिभारा एकातिर छ, ध्यान अर्कैतिर छ । यसलाई पन्छाएर अघि बढ्न सक्दैन । यस्तो छुट कसैलाई छैन ।

नयाँ संविधान आएपछि राजनीतिक क्रान्ति सकियो, आर्थिक क्रान्ति सुरु भयो भनियो; तर समस्या राजनीतिमै छ । नेताज्यूहरूमा अर्थतन्त्रको बुझाइ नै कमजोर भएर यस्तो अवस्था आएको हो कि, के देख्नुहुन्छ ?
समस्या नै आउँदैन भन्न त सकिँदैन, आउँछ । तर, समस्या मुलुकको आर्थिक उन्नति, प्रगति र समृद्धि, सामाजिक न्यायका लागि चुनौतीका रूपमा उपस्थित हुनु भएन । अघि पनि कुरा भएको थियो, राष्ट्रिय गौरवका आयोजनाहरूमा समस्या छ । अध्ययन ग-यो, बजेट प्रबन्ध गरिदियो, कार्यान्वयन राम्रो हुँदैन । यसमा लागत र समय दुवै बढ्दै जाने समस्या छ । यसको मारमा विकासका आयोजनाहरू परेका छन् । यिनीहरूबाट पाठ सिक्नुपर्ने अवस्था छ ।

आयोजनाहरूलाई प्रभावकारी बनाउन प्रधानमन्त्री कार्यालयमै बार रुमको कुरा अघि बढाइएको थियो । यसको औचित्य सकिएको हो र ?
सकिएको छैन, यो राम्रो कुरा हो । फोटो खिचेर यसको औचित्य सकिएको छैन, यसको प्रयोजन धेरै छ । यसको अन्त्य होइन, प्रधानमन्त्रीले सुरुवात गर्नुभएको छ । बार रुमबाट अनुगमन गर्ने, समस्या भए तत्काल समाधान गर्ने गरी अगाडि लैजान्छौं । अब विकासका आयोजनाहरूलाई सोच्दा आयोजनाको तयारी चरण र कार्यान्वयन कुरा मुख्य हुन्छ । छनोटपछि अध्ययन, वातावरण प्रभाव मूल्यांकन, त्यहाँका अन्य पूर्वाधारको व्यवस्था, जग्गा प्राप्ति र मुआब्जालगायतका सबै पूर्वतयारीपछि बल्ल स्रोतको व्यवस्था हुन्छ अनि कार्यान्वयनमा जानुपर्छ । यसको सुरुवात गर्दा नै सम्पन्न हुने निश्चित मिति तोक्नुपर्छ । यस क्रममा समस्या आएमा सहजीकरण गर्न, अनुगमन र नियमन गर्न सरकारको सम्बन्धित निकायले ध्यान दिनुपर्छ ।

अहिलेसम्म पनि बिनाअध्ययन खल्तीका योजनाहरू छनोट गरेर बजेट व्यवस्थापन गर्ने र विकास खर्च नहुने अवस्था छ । के अब विस्तृत अध्ययन गरेका आयोजनाहरूलाई बजेट दिने प्रबन्ध गर्न सक्नुहुन्छ ?
आगामी जेठ १५ गतेसम्म मलाई बजेट कार्यान्वयन गर्न दिनुस् । नयाँ बजेटमा हामीलाई विशेष ध्यान दिन्छौं । खल्तीका आयोजना अहिले चलनचल्तीको पुरानो पदावली हो । खल्तीको होइन, अध्ययनको आयोजनामा बजेट हाल्छौं । यसमा लगानी केन्द्रित हुन चाहन्छौं । यसो गर्दा अपेक्षित प्रतिफल प्राप्त हुन्छ ।

विगतमा वैशाखमा आएको भूकम्पपछि तीन महिनाको खराब अवस्थाले हाम्रो आर्थिक वृद्धिदर एकदम कम भयो, अहिले कोरोनाले पनि यस्तै अवस्था आएको छ । आन्तरिक र बाह्य रूपमा कुनै विपद् आउनेबित्तिकै हाम्रो अर्थतन्त्र त धराशायी हुने रहेछ, हामी देशको अर्थतन्त्रलाई दिगो बनाउन नसक्ने अवस्थामै पुगेका हौं ?
रूपान्तरणको कुरा गर्दा मेरो बुझाइ के छ भने राजनीतिक रूपान्तरण तीव्र हुन्छ । यसको तुलनामा आर्थिक रूपान्तरणको गति धिमा हुन्छ । यो मानिएको विषय हो जस्तो लाग्छ । यो बीचमा हामीले संविधान बनायौं, निर्वाचन ग-यौं । सरकार बन्यो, यो सरकारसँग केही आधारभूत जिम्मेवारी थियो । जुन चिज पूर्ववर्ती सरकारले गर्नु पर्दैनथ्यो र अब आउनेले पनि गर्नु पर्दैन । संघीयता कार्यान्वयनका लागि गर्नुपर्ने पूर्वतयारीलगायतका काम थिए । भौतिक संरचना निर्माणका काम थिए । आधारभूत रूपमा संघीयता कार्यान्वयनमा आएको छ । अहिले पनि केही समस्या छैनन् भनेर म भन्दिनँ । अब भने मुलुकको आर्थिक विकासलाई तीव्रता दिनुपर्ने छ । पूर्वाधार र अर्थतन्त्र वृद्धि गर्ने आयोजनाहरूमा बढी लगानी बढाउनुपर्छ ।

राजनीति र वित्तीय संघीयताको कुरा गर्दा हामीमा राजनीतिक रूपमा पनि केन्द्रिकृत मानसिकता देखियो । कर्णालीमा देखिएको राजनीतिक समस्या बालुवाटारबाट समाधान गरिन्छ । वित्तीय संघीयताको कुरा गर्दा, हामीले संघीयतामा बजेट बाँडफाँड गर्दा अर्थ मन्त्रालय नै हावी भयो । वित्त आयोगलाई कमजोर बनाइएको छ । दुवै हिसाबले सरकार संघीयता विरोधी देखियो नि ?
सरकार संघीयतामा अनुदार देखियो भन्ने आरोप छ, यसमा यथार्थता छैन । धेरैले यो भन्ने गर्छन् । यो संविधानका लागि हामी लडेका हौं, हामीले कार्यान्वयन गरेर जाने हो । यसको प्रभावकारी कार्यान्वयनमा सरकार लाग्छ । बालुवाटार वा कुनै टारबाट निर्देशन दिने र मिलाउने कुरा होइन । प्रदेश सरकार नेकपाको छ, केही समस्या भयो भने केन्द्रले गर्नुपर्ने आवश्यकता पर्छ । संघीयता कार्यान्वयनको जहाँसम्म कुरा छ, त्यो अघि बढ्छ । वित्त आयोगको पदाधिकारी नियुक्तिमा ढिलाइ भएको हो, अब छिट्टै हुन्छ । वित्त आयोगमा अर्थ मन्त्रालय हावी हुँदैन । वित्त आयोग संविधानले दिएको स्वतन्त्र निकाय हो । यसले काम गर्छ, गर्नुपर्छ ।

संघीयताले प्रदेश र अझ स्थानीय तहलाई धेरै अधिकार दिएको छ, सबै कार्यान्वयन भएमा यसले धेरै स्रोतको माग गर्छ । सधैं संघले प्रदेश र स्थानीय तहलाई अनुदान दिएर सम्भव छ, यसलाई कसरी हेर्नुभएको छ ?
प्रदेश र स्थानीय तहअघि मौलिक अधिकारको कुरा कार्यान्वयन गर्नुपर्नेछ । धेरै कुरा छन्, ती कार्यान्वयन गर्नुपर्ने अवस्था छ । जहाँसम्म प्रदेश र स्थानीय तहको आम्दानी र खर्चको कुरा छ, उनीहरू सेतो हात्ती हुँदैनन् । हुन दिनु हुँदैन । उनीहरूको आम्दानी पनि बढ्दै जान्छ । सन्तुलित रूपमा जान्छ ।

एमसीसी कार्यान्वयनको अन्तिम चरणमा पुगेपछि विवाद देखेर अघि बढ्न सकेको छैन । यसमा पनि राजनीति छि-यो । कसरी समाधान गर्दै हुनुहुन्छ ?
एमसीसी संसद्मा विचाराधीन छ । यसबारे छलफल, बहस भइरहेका छन् । उचित समयमा उचित निर्णय हुन्छ ।

उचित समयमा भनेको कहिले हो ? अनुदान दिने निकाय पनि अनन्तकालसम्म पर्खेर बस्दैन होला । सरकारलाई यसलाई अस्वीकार गर्ने अधिकार पनि छ, एउटा निर्णयमा पुग्न किन ढिलाइ भएको हो ?
यसबारे संसद्मा थप छलफल हुन्छ । पार्टीभित्र पनि यसबारे प्रशस्त छलफल भएको छ । कार्यदल बनेर प्रतिवेदन आएको छ । यसबारे निर्णय भएको छ । सत्तारूढ दल र सरकार यसमा अघि बढेको छ । फेरि भन्छु, उचित समयमा उचित निर्णय हुन्छ ।

खराब राजनीतिको खिचातानीमा देशको अर्थतन्त्र कहिलेसम्म बन्धक बनाएर राख्ने त ?
हामीले राजनीतिक रूपमा स्वीकारेको प्रणाली लोकतन्त्र हो । यसलाई कसैले लादेको नभई हाम्रो छनोटको विषय हो । यसको विशेषता के छ भने यसमा सबै अभ्यासहरू हुन्छन् । यसमा एउटै पार्टीभित्र पनि विचारमा विमति हुन्छ, यसमा विचार–विमर्श हुन्छन् । यदि राजनीतिक पार्टी लोकतान्त्रिक छ भने त्यहाँभित्र प्रशस्त छलफल हुन्छ, लोकतान्त्रिक तरिकाले निर्णय हुन्छ । मुलुकको आर्थिक र सामाजिक रूपान्तरणका लागि छलफल र विवाद हुन्छ, तर कुन विषयमा कति छलफल गर्ने भन्ने हेक्का राख्नुपर्छ । यसतर्फ ध्यान दिनुपर्ने देखिएको छ ।

राजनीति गर्ने व्यक्तिहरू गफ गर्छन्, काम गर्दैनन् भनेर आरोप लाग्छ । आफू अर्थमन्त्री भएपछि कत्तिको काम गर्न सक्छु भन्ने लागेको छ ?
यो प्रश्न मेरो ट्र्याक रेकर्ड हेरेर गर्नुभएको होइन ? म कम बोल्छु, यो त अन्तरमुखी छ भन्छन्, म गफभन्दा काममा केन्द्रित हुन्छु । म जिम्मेवारी र जनतालाई दिने सेवामा केन्द्रित स्वभावको मान्छे हुँ । बोल्ने त मिडियाले बोल्छ, काम गरे ग-यो भनेर तपाईहरू नै बोलिहाल्नुहुन्छ, वा गरेन भनेर आलोचनासहित बोल्नुहुन्छ ।https://www.karobardaily.com/news/121442

No comments: